HLB onderstreept wereldwijde groei met rebranding

Advies- en accountantsorganisatie HLB International groeit snel en zet vol in op de ontwikkeling tot fullservice-partner voor ondernemingen. Om dat te onderstrepen, introduceert HLB International een nieuwe huisstijl en een nieuw logo. Ook de vijf memberfirms van HLB Nederland – HLB Amsterdam, HLB Blömer, HLB Den Hartog, HLB Nannen en HLB Van Daal – voeren het logo vanaf heden.

In Nederland bedient advies- en accountantsorganisatieHLB een belangrijk deel van de markt met de vijf kantoren HLB Amsterdam (Amsterdam / Hilversum), HLB Blömer (Nieuwegein), HLB Den Hartog (Rotterdam / Den Haag), HLB Nannen (Groningen / Emmen) en HLB Van Daal (Brabant en Limburg). "Samen hebben we zestien vestigingen, van Groningen tot Maastricht. Speerpunt in de samenwerking binnen HLB Nederland is het investeren in innovatieve oplossingen, zoals een slimme online dienstverlening", aldus Corney Versteden, voorzitter van HLB International en tevens partner / fiscalist bij HLB Van Daal. "Tot onze cliënten rekenen we zowel het kleine en middelgrote mkb en familiebedrijven als ook multinationals. Onze kracht is dat we dicht bij onze klanten staan. Het is onze ambitie om hen als fullservice-partner terzijde te staan, zodat we ze helpen om doelen te bereiken en meer resultaat uit hun business te halen. ‘Together we make it happen’ is ons internationale motto wat deze ambitie onderstreept."

Versteden vervolgt: "Dankzij het wereldwijde HLB-netwerk kunnen we onze klanten overal bedienen. HLB International blijft haar positie bovendien verstevigen. Eerder dit jaar traden accountantskantoren uit onder meer Canada, Italië, Costa Rica, Azerbedjan en Rwanda toe tot het HLB-netwerk. Met ruim 25.000 accountants, fiscalisten, juristen, HR-specialisten en bedrijfsadviseurs in ruim 150 landen en meer dan 700 aangesloten memberfirms staan we sterk. Zo behoort HLB in Greater China tot de top-10-kantoren."

Vakkennis uitwisselen
"De samenwerking binnen het internationale netwerk is niet slechts een verhaal op papier", zo licht Versteden toe. "Dagelijks weten onze specialisten elkaar over de hele wereld te vinden, om vraagstukken te toetsen of specifieke kennis in te winnen. Ook treffen we elkaar geregeld tijdens internationale conferenties, zoals begin juli in Frankfurt en aanstaande oktober in Singapore. Hier besteden we veel aandacht aan vaktechnische onderwerpen en aan het versterken van samenwerkingen." Zoals Celeste Boucinhas, werkzaam bij HLB in Brazilië formuleert: "For us, it’s very strategic to be a part of an international network of firms, so we can challenge ourselves to have better international standards and deliver even more quality to our clients."

50 jaar HLB International
Het nieuwe logo dat alle HLB-kantoren over de hele wereld nu introduceren, is een vertaalslag van de stappen die HLB International zet. Versteden: "HLB International bestaat komend jaar 50 jaar. Met het nieuwe, eigentijdse logo gaan we een nieuwe fase in. Het beeldmerk symboliseert ons ondernemerschap, onze vooruitstrevende visie, onze focus op innovatie en wereldwijde groei." Het logo en de huisstijl wordt de komende maanden stapsgewijs doorgevoerd in en om alle kantoren. Ook wordt onder meer de website vernieuwd.